Училището създава учебна изследователска програма, която:
– е адекватна на интересите и потребностите на учениците;
– стимулира тяхната самостоятелност, като ги учи сами да конструират знание чрез изследване на проблеми чрез изследователския подход в преподаването и ученето;
– е балансирана между усвояването на основни знания и умения, развиване на концептуално мислене, формиране на положителни нагласи и предприемане на отговорни действия;
– си поставя дългосрочни цели.
Основополагащо за педагогическия подход е разбирането, че:
– преподаването на отделни учебни предмети е необходимо, но не е достатъчно;
– от изключителна важност за формирането на цялостната личност в тази възраст е придобиването на умения за трансдисциплинарните връзки между учебните предмети;
– крайната цел на педагогическото взаимодействие е ученикът да може да прилага наученото в живота, като предприема целенасочени и самостоятелни действия.
В основата на тази програма залягат шест трансдисциплинарни теми, които:
– имат универсално значение за учениците от различни култури;
– чрез тях се търси общото в човешкия опит;
– разглеждат се във всички класове, което създава предпоставка за задълбочена и всеобхватна подготовка.
Учениците изследват и изучават въпроси от глобално значение в контекста на изследователски единици, всяка от които разглежда централна идея, свързана със съответната трансдисциплинарна тема. Набелязани са направления на изследване, чрез които се обследва мащабът на централната идея за всяка единица.