Основно прогресивно училище 2 - Варна
Нов модел училище, основано на ценности.
Защо да станете прогресивни учители? ... See MoreSee Less
- likes love 5
- Shares: 2
- Comments: 0
0 CommentsComment on Facebook
👩🏫Попитахме Мира Ганева, педагогически координатор в ОПУ2, няколко актуални въпроса, свързани с образованието в България. Ето какво ни споделя тя за работата си с децата в училище.
1. Според теб каква е ползата от блоковите часове ❓
🕖Блоковите часове дават възможност за по-задълбочено, ефективно учене и практическо приложение на знанията, осигурявайки повече време за концентрация и екипно взаимодействие.
2. Как подредбата на класната стая може да подпомогне ученето ❓
🏫Средата в класната стая като „трети учител“ играе ключова роля, стимулирайки любопитство, самостоятелност и сътрудничество. Добре организирано училищно пространство насърчава учениците да изследват, да се ангажират активно и да учат чрез екипно взаимодействие със заобикалящата ги среда.
3. Каква е ролята на учебниците по предмета в учебния процес ❓
📚Учебниците биха могли да предоставят основна информация и структура за учене, но тяхната роля е най-силна, когато се използват в комбинация с изследователства и откривателства от учениците, с практическа работа и допълнителни ресурси за по-дълбокото и дълготрайно разбиране.
4. Имат ли смисъл домашните ❓
🤝Домашните задачи са ефективни, когато насърчават вътрешната мотивация у учениците да се упражняват допълнително, да се учат самостоятелно или във взаимодействие с родители, роднини, приятели, както и да развиват отговорност.
5. Как оценяваш учениците си ❓
✅Оценявам учениците си според техния напредък и развитие, като се фокусирам върху процеса на учене и вътрешната им мотивация за постоянно усъвършенстване. Насърчавам учениците си да си правят и самооценяване, за да могат постоянно да преценят своите постижения и да разпознават областите, в които могат да се подобрят. Това ги мотивира да поемат отговорност за собственото си учене и да работят върху своето развитие.
6. За какво използваш часа на класа ❓
👉Често часовете на класа преминават през PSPE (Personal, Social, and Physical Education) - програма, която се фокусира върху личностното, социалното и физическото развитие на учениците. Тя включва дейности и уроци, които помагат на децата да развиват социални умения, самоуважение, физическа активност и здравословни навици, като същевременно ги подготвя за взаимодействие с обществото.
7. Защо отношението е важно ❓
❤Отношението е важно, защото е от голямо значение за изграждане на вътрешна мотивация и емоционалното състояние на учениците. Когато отношението е позитивно, то създава среда, в която децата се чувстват сигурни и подкрепени, което пък ги насърчава да се
включват активно в учене и да проявяват инициативност. Изграждаме взаимно доверие, което е необходимо за успешното преодоляване на предизвикателствата в учебно-изследователския ни процес.
... See MoreSee Less
2 CommentsComment on Facebook
Прекрасна Мира ❤️
Супер
🔡⁉️,,Да намерим буквите и опознаем Варна ” – културно-опознавателна обиколка на Варна за учениците от втори клас на Основно прогресивно училище 2 - Варна.
🏡📋Всяко дете получи от екскурзовод Христина Неделчева - председател на УС на Съюз на екскурзоводите в България, изготвен лист със загадки и информация за няколко интересни места в централната част на гр. Варна.
👀❓Отговорите на загадките децата научаваха лесно, след внимателно изслушване на беседите. За всяка позната загадка получиха по буква, а със събраните букви образуваха словосъчетание.
📑🏘️Освен успешното разгадаване на думичките, децата получиха много повече - бяха туристи в града, в който растат и научиха за емблематични исторически места и личности, обвързвайки разбиранията си по изследователската тема “Познаването на миналото ни помага да разберем настоящето”.
Една от концепциите, през които учим в тази глобална тема е връзка между минало и настояще.
Изживянето беше богато на емоции и дари децата с нов поглед към града ни. 💜👀💜
#conceptualandinquirybasedlearning
#transdisciplinarythemewhoweare
#primaryyearsprogramme
... See MoreSee Less
0 CommentsComment on Facebook