logo
Фондация

Всички начални учители преминават през интензивна предварителна подготовка в нашето „Училище за учители“ – проект на Фондация за образователна трансформация с подкрепата на Основно прогресивно училище 1 – гр. София. Въвеждащото обучение е само началото на едно дълго пътешествие в света на професионалния учител. В профила на учителя влиза и нагласата за постоянно учене, развитие, отворено съзнание за различни подходи и стратегии за работа, което предполага продължаващо развитие след срещата с децата; креативно и критично мислене, работа в сътрудничество; свързване с децата и уважение към личността на детето.

Основните елементи на обучението и на самия модел са:

  • Нагласи, ценности, профил на ученика, профил на учителя, стратегии за учене и препоадаване.
  • Подготвена образователна среда, която позволява както целенасочено преподаване на концепции, конкретни факти и умения, така и въможност за самостоятелно изследване и работа от страна да децата. Нашият модел се опира на основните методи, подходи, ценности и визия на международното обучение на International Baccalaureate. Обучението в класната стая е в синергия с добре структурираната програма PYP на International Baccalaureate.
  • Основни принципи на системата Responsive classroom;
  • Средата като Третия учител;
  • „Живо учене“, водено от Милена Ленева и екипа на Фондация „Темпо“ – основни трансдициплинарни теми, учене чрез преживяване, теорията за множествена интелигентност, концептуалната рамка, умения и качества на ученика на International Baccalaureate; основни сугестопедични принципи.
  • Иновативната методика за преподаване на математика JUMP Math
  • Вътрешни екипни тренинги за екипна работа и комуникация, социална и емоционална интелигнетност, работа с родители и др, спрямо нуждите на екипа.

Представяме ви кратки визитки на нашите учители.

ВЕНЦИСЛАВ РАЧЕВ, учител 3 клас през 2020-2021г.

Венци е преди всичко творец: поет, писател, ангажиран е и в театъра. Станал е учител в търсене на себе си и е разбрал, че работата с децата и любовта му към тях е достатъчно силна, за да избере учителската професия като професионален път. Завършил е „Начална педагогика“ в Шуменския Универистет през 2012г. Не разчита на формалното обучение за развитието си като учител, затова се е насочил към работа в Прогресивното училище, в което развиваме активно своя екип. Има 4-годишен опит като начален учител в Добрич в СОУ „Климент Охридски“. Преминал е допълнителни обучения по ефективност в класната стая и творчески дейности в класната стая. Живее на село, обича да се занимава със земеделие, често майстори и в дърводелската работилница на баща си. Благодарим ти, Венци, за дървените материали, който с такова старание и фантазия изработваш!

Силни страни: спокоен и вдъхновяващ, артист

Вярва, че училището е: градина, отрупана с плодове

ГЕРГАНА АТАНАСОВА, Учител 3 клас през 2020-2021г.

Гергана е позната като създател и собственик на Школа „Вита“ във Варна, която работи с деца на възраст до 7 години. Има опит с тази възрастова група, като през последните 2 години се преориентира към работа с деца в начален етап. Завършила е „Иновации в началното образование“ в магистърска програма на Шуменския университет. Разивива се професионално като участва в различни курсове за повишаване на квалификацията, които са както български, така и международни.

Много добре организирана, последвателна и проактивна, Гергана отворена към изучаването на нови подходи в образованието и трансформирането на моделите в традиционното образование.

Силни страни: общителна и проактивна
Вярва, че училището е: не място, а дом, с нестихваща енергия и взаимна подкрепа.

ИВА МИЛАНОВА, Учител 1 клас през 2020-2021г.

Ива винаги е искала да бъде учител. Звършва „Начална и предучилищна педагогика“ в Шуменски университет. Работила е 10 години като учител по танци и спорт в съчетание с организиране и анимация на детски рождени дни. Най-ценното качество на Ива е, че има много силно развито чувство за споделеност и емпатия. Тя е основен защитник на интересите на децата и се бори за благополучието и щастието на всяко дете.

Вярва, че училището: трябва да бъде място, в което децата ходят с желание и интерес, където се чувстват щастливи и обичани, готови да попиват нови знания и умения.
Силни страни: активна, позитивна, мила и винаги усмихната

МИРОСЛАВА ГАНЕВА, Учител 2 клас през 2020-2021г.

Мира е един много спокоен учител. Майка е на 3 деца. Завършила е магистратура “Иновации в началното образование” през 2018 година. Мира е регистриран “OFSTED” учител за работа с деца в гр. Лондон, както и учител по английски език в школа “Лабиринт“, гр. Варна. Мира е почитател на традиционната българска култура и бит, прекарва голяма част от свободното си време в Родопите, обича корените си и традициите.

Силни страни: спокойна, магнетична, лесно се свързва с децата
За Мира ученикът е: извор на вдъхновение за учителя, а образованието е: етап от личностното усъвършенстване за всеки един от нас.

МАРИЯ СТЕФАНОВА, Учител 1 клас през 2020-2021г.

Мария е учител, който идва с опит от държавна детска градина и със силна мотивация да работи и трансформира средата, в която работят децата.

Завърпила е Магистратура „Иновационни технологии в предучилищното и началното образование“, както и Бакалавър „История“ от Великотърновски Университет.

Мария има и професионална квалификация по Логопедия.

Професионален опит: Учител в детски градини в гр. Дулово и гр. Варна

Консултант на учители в Европейски информационен център – гр. В.Търново

За мен учителят е: човек, който се отдава и гори в професията си; готов да подкрепя и да предизвиква децата да мислят.

За мен ученикът е: активен участник в образованието и развитието си. Дете, което има свобода в граници и стимул да разгърне потенциала си. Личност, която посредством знанията и опита има възможност да израства в уверена и способна личност.

ИНА БУДЕВА, Учител 2 клас през 2020-2021г.

Ина е учител и актьор по професия и призвание. Завършила е Театрален колеж „Любен Гройс“ и „Начална Педагогика“ в Шуменски университет. Ина е артистична и темпераментна, има много идеи за театрализиране на взаимоотношенията между децата, учебен материал, проекти. Смятаме, че ще успее да работи не само като Начален учител, но ще допринесе и за по-добри трансдисциплинарни проекти с включена Драма в тях.

ЦВЕТЕЛИНА ТАНЕВА, Учител по Английски език, в майчинство през учебна година 2020-2021г.

Цвети е опитен учител по Английски език със значителен международен опит. След двугодишно обучение в Dar El Tarbiah High School, IGCSE/GCSE в Египет, тя завършва колеж в Триполи, след което завършва Accelerated Christian Academy в Малта. Специализира в сферата на Стопанско управление и бизнес. Започва да преподава Английски език на шега, но постепенно разбира, че резултатите, които постига, са впечатляващи, а работата с деца и харесва и се чувства успешна. Следва обучение Teaching English as a Foreign Language в Malta, като след това натрупва професинален опит в няколко международни училища. Завръща се в България през 2012г. и работи последователно в езиково училище „Британика“ и „Материка“

ЗОРНИЦА АНТНОНОВА, учител в Предучилищен клас, 2020-2021 година

Към професията учител се насочва, защото силно се вълнува от проблематичността на въпроса за развитието и формирането на децата като пълноценни личности на нашето общество. За
Зорница е важно да работи с вдъхновение и идейно убеждение, че усилията, които влага са насочени към създаването на едно по-добро място за живеене тук и сега. Според нея мисията на учителя е да помага за преодоляване на бариерите пред образованието, да разширява светогледа, да вдъхновява, да провокира мисълта и
любопитството, за да могат децата да намерят своя собствен път и да израснат като добри, отговорни, знаещи, аналитични и успешни личности. Вярва, че ставайки учител инвестираш в бъдещето.

Образование: В момента Зорница следва втора магистратура, специалност „Иновации в предучилищното образование” в Шуменски университет. През 2019 г. преминава
сертифицирано обучение за асистент учител на Международната асоциация Монтесори (AMI) в
гр. София. Завършила е бакалавърска и магистърска степен в Икономически университет Варна, направление Маркетинг.

Професионален опит: ЧДГ „Детска къща Монтесори” гр. София
Силни страни: желание да се учи и усъвършенства; отговорна, борбена, с внимание към детайла; с енергия да зарежда с личната си мотивация и позитивност.

С любов и страст… може да наблюдава морето с часове; чете художествена литература; пътешества с приятели; изработва handmade изделия.

ЕЛМИРА БЕНЕКОВА, Учител по Физкултура в ПК, 1 клас

Елмира е нашият строг, но справедлив учител по Физкултура, хип-хоп танци и треньор по плуване.

Елмира успява да научи децата на правилна двигателна култура, на спортни навици и дисциплина.

ЗОРНИЦА БОНЕВА, учител „Художествена гимнастика“, спорт и следобедни дейности, 2020-2021 учебна година

Зорница вярва, че няма невъзможни неща и след почти 17 години живот в Германия решава да се завърне в своя роден град Варна. Желае, чрез професионалния си и житейски опит да допринесе за промяна към по-добро в България. Завършва висшето си образование със специалностите „Медии и Комуникации“ и „Испанистика“ в Германия. Работи като видеомонтажист в немска спортна телевизия, като последните 3 години паралелно с това тренира деца по художествена гимнастика. Именно тогава открива за себе си „приключението“ да работи с деца и избира да стане учител завръщайки се в България. За нея да си учител е професия, която дава смисъл, има цел, променя и изгражда бъдещи поколения, но в същото време дава възможност да продължаваш да се развиваш като личност. Вижда ролята на учителя в това да вдъхновява децата да мислят, търсят и откриват.

ЕЛЕОНОРА ЧОРБАДЖИЕВА, Учител Предучилищен клас, 2020-2021г.

Защо реши да станаеш учител?

– Не е имало момент, в който да си кажа – искам да стана учител. Това винаги е било нещо, което съм знаела и усещала, може би още преди да бъда приета в университет

Какво е за теб училището?

– За мен училището е дом, в чийто уют децата и учителите потъват, за да създават заедно.
Обичам планината, дивото къмпингуване, колоезденето, четенето на книги, срещите с хора и работата с деца

Какви са силните ти страни?

– организирана, енергична, добър комуникатор и слушател и куче и котко-обожател.

СРЕБРИНА АЙЛАДАНОВА, учител по английски език

Сребрина е преподавател, стремящ се да постигне ефективност, като акцентира на трайни и позитивни резултати у децата.
Професията я привлякла с безкрайния потенциал за развитие и належащата нужда от незабавна революция в образователната система.

Като учител, се стремя да възпитавам любов към ученето, като демонстрирам високо ниво на мотивация, с което да заразя (вдъхновя) децата. Подхождам с любов и уважение, за да ги подкрепя в засилването на чувство за единност. Самата аз държа на личностното си развитие и осъзнавам, че най-добре израствам сред децата. Те са моят стимул за по-добро утре.

Професионален опит: детска градина в Лас Вегас,САЩ; преподавател в школа за изучаване на чужди езици на деца в същите възрастови групи.
Силни страни: warm & welcoming, отговорна, търпелива, подкрепяща.

Училището е: safe space, подтикващ разгърването на всяка личност (whole child approach) и безкраен източник на вдъхновение

ТЕОДОР ЖЕКОВ – учител по технологии и компютърно моделиране

СВЕТЛАНА КОСЕВА – Ателиерист и художник

Светлана Косева

ВИТОМИР ПОПОВ – Учител по музика и музикант

МАРИЦА ЛАЗАРОВА, помощник на директора, административно-финансова дейност

Марица

ЯНИНА ХРИСТОВА, Инициатор и временно изп. дл. Директор

Янина Христова е учител и родител на две деца. През 2017г. заедно с Нора Гавазова от Детската Къща гр. Варна, Явор Джонев и Диана Робова от Фондация за образователна трансформация, подкрепени от група родители и учители, стартират проект за създаване на прогресивно училище в гр. Варна. На 03.09.2018г. училището е открито и приема първите 30 ученици в Подготвителен и Първи клас. Сформира се екип от 6 преподаватели и 3 външни учители, с които започват да изпълняват поетите ангажименти по прогресивния образователен модел, моделиран от Основно Прогресивно училище 1 в София. Училището следва програма на International Baccalaureate в подготвена образователна среда.

Образование:

Бакалавър „Английска филология“ към Софийски Университет „Св. Климент Охридски“ – учител по английски език и литература

Онлайн програма по Transformational Leadership към Harvard School of Education

Специализация: Културна Антропология, Креативно писане и Liberal Arts образование в Univeristy of Vermont, САЩ, по програма UEP на Отворено общество гр. София; обучения на International Baccalaureate за излседователство и концептуално учене, Acclerative Learning и др.

Професионален опит:

  • Учител по английски език в ЕЦ Британика, гр. София
  • Преподавател по английски език в корпоративна среда: в Unicredit Bulbank, Банка ДСК, PlayTech
  • Доброволец по обучителни програми за интеграция на роми и хора с увреждания – Център за независим живот гр. София
  • Разработване на трансгранични културни, образователни, екологични и бизнес проекти по Оперативни програми на ЕС.
  • Разработване и изпълнение на международен проект CBC Clusters Romania-Bulgaria
  • Разработване на проекти за клъстери и creative city quarters към GrowthClusters UK с ръководител Джон Мъри – международен бизнес консултант
  • Проектен мениджър към Сдружение за Подкрепа на лица с умствени затруднения, гр. Варна – по международен проект за създаване на Социални предприятия
  • Инициатор за създаването на първия хранителен кооператив във Варна – Хранкооп Варна
  • Иницитор за създаването на Фермерски пазар гр. Варна
  • Собственик и управител на малък бизнес за доставка на екологично чиста фермерска храна по домовете – „Лапад и Калинка“
  • Собственик и управител на книжарница Bookshop Social Club в гр. София
  • Съ-организтор на Задруга Коледа, коледен базар във Варна, Коледен Базар в гр. Гоце Делчев, Фестивал „Усмихни се, Карин дом“ – първо издание.

Интереси: Засилен интерес към: английски език и литература, креативно писане, общностно развитие, изграждане на общности около ценности, защита на визия и стратегическо планиране. Образование по модела на Liberal Arts; екология; родителство; спорт (калистеника) и др.