Нашите учители

Горди сме да представим екипа, който обучихме и с който старира Второто Прогресивно училище във Варна през новата учебна година 2018/2019г.! Подборът на учители беше труден и дълъг, но през януари 2018г. се спряхме на хора, които преминаха през интензивно обучение, което продължава и до момента. 

Всички учители преминават през: 

  • Въвеждащо 6-месечно обучение в педагогическия модел на прогресивното образование. Обучението се провеждаше както във Варна, така и на място в класните стаи на Основно прогресивно училище 1- София от екипа на училището. Основните раздели на обучението са: 
  • Монтесори педагогика в класните стаи на ОПУ 1- София. Нашият модел не използва Монтесори педагогиката в цялостния и вид и философия, но се опира на основните методи, подходи, ценности и визия. Ние създаваме монтесори класна стая (среда и отношения), но обучението е в синергия с добре структурираната програма PYP на International Baccalaureate, основни принципи на Responsive classroom. 
  • Работилници за изработване на Монтесори материали  
  • “Живо учене”, водено от Милена Ленева и екипа на Фондация “Темпо” – основни трансдициплинарни теми, учене чрез преживяване, теорията за множествена интелигентност, концептуалната рамка, умения и качества на ученика на International Baccalaureate; основни сугестопедични принципи.
  • Иновативната методика за преподаване на математика JUMP Math
  • Международна програма за обучение чрез изследователство на International Baccalaureate      

 

ВЕНЦИСЛАВ РАЧЕВ

Венци е преди всичко творец: поет, писател, ангажиран е и в театъра. Станал е учител в търсене на себе си и е разбрал, че работата с децата и любовта му към тях е достатъчно силна, за да избере учителската професия за себе си. Завършил е “Начална педагогика” в Шуменския Универистет през 2012г.  Не разчита на формалното обучение за развитието си като учител, затова се е насочил към работа в Прогресивното училище, в което развиваме активно своя екип. Има 4-годишен опит като начален учител в Добрич в СОУ “Климент Охридски”. Преминал е допълнителни обучения по ефективност в класната стая и творчески дейности в класната стая. Живее на село, обича да се занимава със земеделие, често майстори и в дърводелската работилница на баща си. Благодарим ти, Венци, за дървените материали, който с такова старание и фантазия изработваш!

Силни страни: спокоен и вдъхновяващ, артист

Вярва, че училището е: градина, отрупана с плодове

 

 

ДАРИНА ДАМЯНОВА

Дари е нашият учител от “Заедно в час”. Това е иновативна програма за създаване на учители, идващи от друга професионална сфера. Дари завършва “Счетоводство и контрол”, но бързо разбира, че тази професия не е за нея. Започва да се интересува от неформално образование, като се включва в “Световната игра за мир” на Фондация “Темпо”. След това се обучава и влиза в класна стая с 1 клас в 159 ОУ “Васил Левски”, гр. София . Успява да се справи изключително добре в новия си клас, като след това записва Магистратура “Начална педагогика” в Софийския университет. В момента все още учи и и работи като класен ръководител на 2 клас. През м. юли я очакваме във Варна, за да се включи активно в нашия малък, но вдъхновен екип!

Вярва, че училището е:  подкрепяща среда, която позволява всяко дете да разгърне потенциала си, да получи знания по най-достъпния за него начин и да развие умения, изграждащи независими и отговорни личности

Силни страни: изключително дисциплинирана, много последователна и подредена, лесно се свързва с децата

 

 

ИВА МИЛАНОВА

Ива е нашият най-млад учител. Винаги е искала да бъде учител, затова изучва “Начална педагодика”, като и предстои завършване през 2019г. Работила е 4 години като учител по танци и спорт в съчетание с организиране и анимация на детски рождени дни. Ива е изключително последвателна в обученията, много мотивирана, безкрайно мила и както тя твърди “влюбена в Монтесори педагогиката”. Ива е много артистична, упорита и  вярваме, че скоро ще бъде любим учител на децата.

Вярва, че училището: трябва да бъде място, в което децата ходят с желание и интерес, където се чувстват щастливи и обичани, готови да попиват нови знания и умения.

Силни страни: активна, позитивна, мила и винаги усмихната

 

 

 

МИРОСЛАВА ГАНЕВА

 

Мира е един много спокоен учител. Майка на 3 деца и преподава английски език в детска градина. Тя изучава Магистратура “Иновации в началното образование” в Шуменски университет. Завършва през септември 2018г.  Мира е регистриран “ OFSTED” учител за работа с деца в гр. Лондон, както и учител по английски език в школа “Лабиринт“, гр. Варна. Не разчита на формалното обучение за развитието си като учител, затова се е насочила към работа в Прогресивното училище, в което развиваме активно своя екип. Мира е почитател на традиционната българска култура и бит, прекарва голяма част от свободното си време в Родопите, обича корените си и традициите.

Силни страни: спокойна, магнетична, лесно се свързва с децата

За Мира ученикът е:  извор на вдъхновение за учителя, а образованието е: етап от личностното усъвършенстване за всеки един от нас. 

 

 

 

 

 ГЕРГАНА АТАНАСОВА

 

Гергана е позната като създател и собственик на Школа “Вита” във Варна, която работи с деца на възраст до 7 години. Има опит с тази възрастова група, като през последните 2 години се преориентира към работа с деца в начален етап.  Изучава “Иновации в началното образование” в магистърска програма на Шуменския университет. Не разчита на формалното обучение за развитието си като учител, затова се е насочила към работа в Прогресивното училище, в което развиваме активно своя екип.

Много добре организирана, последвателна и проактивна, Гергана е много отворена към изучаването на нови подходи в образованието и трансформирането на моделите в традиционното образование.

Силни страни: общителна и проактивна

Вярва, че училището е: не място, а дом, с нестихваща енергия и взаимна подкрепа.

 

Comments are closed.